tiistai 8. joulukuuta 2015

Mokkamekko

Irja Leimun Pentikille suunnittelema veistoksellinen mokkaleninki on ollut kaapissani jo vuosia, mutta tänään pukeuduin siihen ensimmäisen kerran.


Mokka on erikoinen, joko hippimäiseltä tai jäykältä kalskahtava vaatemateriaali, mutta tämä puku istuu nätisti ja tuntuu hyvältä yllä. Leikkaus leveine olkineen ja drapeerauksineen muistuttaa jotenkin 40-luvusta ja film noirista, vaikka helman mitta paljastaa, että 80-90-luvun vaihteessa liikutaan. Mokkamekon alkuperä taitaa olla Uffin ale, kuten niin monen muunkin vintagelöytöni.

Olen kuvassa itselleni epätyypillisessä paikassa, sisustusliikkeessä. Siitä myöhemmin vähän lisää!

4 kommenttia:

  1. Rakastan mokkaa materiaalina, mutta itse käytän mieluummin luonnonsävyjä kuin mustaa, jos saan valita. :) Tämä musta mekkosi on kuitenkin todella kaunis! Jos se olisi minun, pidentäisin luultavasti helman ja hihat kaksinkertaisella kaitaleella mustaa, himmeäkiiltoista villakangasta. Mutta minulla onkin polvikompleksi... Sinun kohdallasi ei semmoista operaatiota tosiaankaan tarvita! :) - Lotta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla on muutamatkin mokkakengät, useimmat mustia, mutta tämä on ainoa mokkainen vaatteeni tällä hetkellä. Teininä omistin vihreän 70-luvun mokkatakin :)

      Poista
  2. Noi kengät on kyllä ihanat tuon mekon kanssa. Minulla on monet mokkanahkakengät. Vaatteita en mokkanahkaisena omista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kenkiä on nyt paljon kehuttu, vaikka itse mietin, luopuisinko niistä! Mutta ilmeisesti pidän vielä :)

      Poista